Európske roky 

Správy z EÚ: Kampaň EÚ presviedča, že veda a inovácia „je dievčenská záležitosť“

altEurópska únia bude potrebovať do roku 2020 milión ďalších výskumných pracovníkov. Európska komisia preto odštartovala kampaň s cieľom zvýšiť záujem dievčat o vedu a povzbudiť ďalšie ženy, aby si vybrali povolanie výskumnej pracovníčky. Ženy tvoria viac než polovinu všetkých študentov v EÚ a pripadá na ne 45 % všetkých doktorátov (PhD), no pre kariéru výskumníčky sa ich rozhoduje len jedna tretina. Mladí ľudia sa rozhodujú o svojom budúcom povolaní vo veku 13 až 17 rokov. Kampaň sa pokúsi odstrániť stereotypy pri vnímaní vedy a ukázať mladým dievčatám a ženám, že veda je zábavná a že sa v nej skrývajú veľké príležitosti. Upozorní na zastarané názory na vedeckú kariéru a ukáže, ako sú súčasné výskumné postupy prepojené s potrebami spoločnosti. Výskum a inovácie sú kľúčom k hľadaniu konkrétnych riešení spoločných problémov, ako je potravinová a energetická bezpečnosť, životné prostredie a zmena klímy alebo lepšia zdravotná starostlivosť. Renomované vedecké pracovníčky budú predstavené ako vzory v médiách a na osobitných podujatiach a pracovných seminároch.

Tlačová správa na stiahnutie (doc)

 

Správy z EÚ: Využitie obrovského potenciálu základných podporných technológií pre tvorbu pracovných miest

altEurópska komisia vyzvala Európu, aby vyvinula úsilie v záujme podpory základných podporných technológií (KET). Podľa prognóz by celosvetový trh s KET, ktoré zahŕňajú mikroelektroniku a nanoelektroniku, pokrokové materiály, priemyselnú biotechnológiu, fotoniku, nanotechnológiu a pokrokové výrobné systémy, mal v období rokov 2008 až 2015 zaznamenať nárast zo 646 miliárd EUR na viac ako 1 bilión EUR, čo predstavuje nárast o viac ako 54 %, resp. viac ako 8 % HDP EÚ. Rovnako sa očakáva rýchly nárast pracovných príležitostí. Len v odvetviach nanotechnológie sa očakáva, že počet pracovných miest v EÚ vzrastie z 160 000 v roku 2008 na približne 400 000 v roku 2015. Európska komisia predstavila svoju stratégiu na posilnenie priemyselnej výroby produktov založených na KET, ktorej cieľom je udržať krok s najväčšími medzinárodnými konkurentmi EÚ, obnoviť rast v Európe a vytvárať pracovné miesta v priemyselných odvetviach a zároveň riešiť naliehavé spoločenské výzvy súčasnosti. Európa je v skutočnosti celosvetovým lídrom vo výskume a vývoji KET a pripadá na ňu viac než 30 % žiadostí o patent podaných na celom svete.

Tlačová správa na stiahnutie (doc)

 

Správy z EÚ: Jazykové znalosti

alt

Prinášame výsledky prieskumu Eurobarometer, ktorý sa špeciálne zameral na úroveň znalosti jazykov občanov EÚ. Prieskum sa konal vo všetkých 27 členských štátoch a respondenti pochádzali z rôznych sociálnych a demografických skupín.

Takmer  9 z 10 obyvateľov EÚ je presvedčených, že schopnosť hovoriť cudzím jazykom je veľmi užitočná a 98 % tvrdí, že ovládanie cudzích jazykov je pre budúcnosť ich detí prínosom.

Z tohto prieskumu však vyplýva, že pokiaľ ide o používanie cudzích jazykov v praxi, je veľký rozdiel medzi snahou a skutočnosťou: testy u žiakov v dospievajúcom veku v 14 európskych krajinách ukázali, že len 42 % žiakov dobre ovláda svoj prvý cudzí jazyk a iba 25 % ovláda svoj druhý cudzí jazyk. 

Medzi krajiny s najväčším rastom podielu respondentov, ktorí tvrdia, že dokážu hovoriť minimálne jedným cudzím jazykom na konverzačnej úrovni, patria Rakúsko, Fínsko a Írsko.

Čítať celý článok...

 

Júnová diskusia "Európa: čas šetrenia alebo rastu?" v Banskej Bystrici

alt

Piate diskusné podujatie v roku 2012 pod názvom Café Európa sa v Banskej Bystrici konalo 11. júna 2012 v Klube 77 (Horná 54).

Téma: " Európa: čas šetrenia alebo rastu?"

Hlavní účastníci diskusie: Michal Havran (publicista, zakladateľ a šéfredaktor portálu Jetotak.sk), Juraj Karpiš (predseda a analytik Inštitútu ekonomických a sociálnych štúdii – INESS. Celú diskusiu moderoval Braňo Dobšinský

 Foto z diskusie môžete nájsť na http://cafeeuropa.sk/fotogaleria/2012-06-bb.htm

 

Správy z EÚ: Bude vaše mesto Európskym hlavným zeleným mestom na rok 2015?

altKomisia vyhlásila súťaž v snahe nájsť mesto, ktoré získa titul Európske hlavné zelené mesto na rok 2015. Ocenením Európske hlavné zelené mesto sa uznávajú mestá, ktoré sú príkladom ekologického mestského prostredia a môžu slúžiť ako vzor a inšpirovať iné mestá. Výročné ocenenie má prispieť k tomu, aby sa európske mestá stali príťažlivejšími a zdravými mestami – „vhodnými pre život“. Tri hlavné ciele ocenenia sú, oceniť mestá, ktoré dosahujú dobré výsledky pri plnení ambicióznych cieľov v oblasti životného prostredia, motivovať mestá, aby sa zaviazali plniť ambiciózne ciele budúceho zlepšovania životného prostredia a udržateľného rozvoja, ako aj byť vzorom a inšpiráciou pre iné mestá a podporovať uplatňovanie najlepších postupov a skúseností vo všetkých ostatných mestách Európy.

Tlačová správa na stiahnutie (doc)

 

Súťaž Eurodesk foto moment - zmena e-mailovej adresy

altEurodesk Slovensko rozbieha fotografickú súťaž „Eurodesk foto moment“, ktorej cieľom je zvýšiť povedomie mladých ľudí o prítomnosti našich spolupracujúcich subjektov v ich regióne/meste. Mladí ľudia môžu vyhrať zaujímavé ceny.

Do súťaže, sa môže zapojiť každý vo veku 15 – 30 rokov, kto v stanovenom termíne pošle fotku/ obraz spĺňajúcu podmienky súťaže.

POZOR ZMENA E-MAILOVEJ ADRESY - Pošli e-mail, ktorý bude obsahovať súťažnú fotografiu, priezvisko, meno a telefónne číslo na Táto adresa je chránená pred robotmi nevyžiadanej pošty. Ak ju chcete vidieť, musíte mať povolený JavaScript.

Uzávierka prihlášok fotografií do súťaže: štvrtok 21. jún 2012 o 23:59:59

Vyhlásenie víťazov: pondelok 25. jún 2012

 

Súťaž Generácia 1992

altDávame Vám do pozornosti Súťaž GENERÁCIA 1992.

V rámci podujatí pri príležitosti 20. výročia jednotného trhu a najmä týždňa jednotného trhu uskutočňuje GR pre vnútorný trh súťaž určenú dvadsaťročným mladým ľuďom s názvom „Generácia 1992“, ktorá bude prebiehať od apríla do septembra 2012. Cieľom súťaže je okrem vytvárania povedomia o jednotnom európskom trhu medzi mladými Európanmi podnietiť úvahy a diskusiu o úlohe jednotného trhu v každodennom živote mladých ľudí. 

Základné informácie (na stiahnutie v pdf formáte)

Bližšie inormácie nájdete aj na http://www.generation1992.eu/en/content/press_room - vpravo hore výber jazyka (slovenčina).

 

Café Európa v júni

alt

Touto cestou by sme Vás radi pozvali na júnové kolo diskusného podujatia Café Európa 2012, ktoré bude tentoraz na tému: " Európa: čas šetrenia alebo rastu?", ktoré sa bude konať:


Banská Bystrica - 11. 6. 2012 (pondelok) o 17:00, Klub 77, Horná 54

Viac informácií na: http://cafeeuropa.sk/#07

Plagát na stiahnutie

 

Čítať celý článok...

 

Deň mesta Banská Bystrica - 8. júna 2012

altPozývame Vás na Deň mesta Banská Bystrica v piatok 8. júna 2012 od 14,00 hod.

Radi Vás privítame v informačnom stane Europe Direct Banská Bystrica Na Hrade (za Barbakanom).

Tešíme sa na Vás :)

Plagát na stiahnutie 

 

 

V Tatrách sa skončil Mladý Európan 2012, víťazstvo putuje do Spišskej Novej Vsi

alt

(Vysoké Tatry – Štrbské Pleso, 2. júna 2012)

V kongresovej sále Hotela Patria**** vo Vysokých Tatrách na Štrbskom Plese sa počas víkendu konal už siedmy ročník vedomostnej súťaže pre stredoškolských študentov Mladý Európan. Druhého júna si v Tatrách svoje sily zmeralo 11 súťažiacich družstiev zo stredných škôl z celého Slovenska. Tí do finálového národného kola postúpili ako víťazi regionálnych kôl súťaže, ktoré sa konali na celom Slovensku v priebehu apríla.

Čítať celý článok...

 
Viac článkov...
Partneri

    

Vyhľadávanie
Aktuálne projekty

 

„Vzdelávanie vo vidieckom cestovnom ruchu“

E-learningové vzdelávanie