Európske roky 

Správy z EÚ: Občania EÚ majú obavy o bezpečnosť osobných údajov a online platieb

altNový prieskum Eurobarometra poukazuje na to, že nielen Európanov ale aj Slovákov znepokojuje kybernetická bezpečnosť: 87 % Slovákov sa vyhýba zverejneniu osobných údajov na internete a 74 % Európanov sa zhoduje v tom, že riziko stať sa obeťou počítačovej kriminality za posledný rok vzrástlo. 12 % používateľov internetu v celej EÚ sa už stretlo s online podvodmi a 8 % sa stalo obeťou krádeže totožnosti. Napriek tomu 54 % Slovákov nezmenilo žiadne zo svojich online hesiel v minulom roku.

Čítať celý článok...

 

Oznam o úprave otváracích hodín

altPočas obdobia letných prázdnin (01. 07. 2012 - 31. 08. 2012) bude prevádzka informačnej kancelárie Europe Direct Banská Bystrica na Ekonomickej fakulte, Tajovského 10, 975 90 Banská Bystrica dočasne zatvorená.

V tomto období môžete využiť služby informačnej kancelárie na Skuteckého 13, 974 01 Banská Bystrica s otváracími hodinami:

Prevádzka: Skuteckého 13, 974 01 Banská Bystrica

Tel. kontakt: + 421 48 417 4250, e-mail: Táto adresa je chránená pred robotmi nevyžiadanej pošty. Ak ju chcete vidieť, musíte mať povolený JavaScript.

Otváracie hodiny

Pondelok      08:30 - 14:00

Utorok          08:30 - 14:00           

Streda          08:30 - 14:00        

Štvrtok                voľno

Piatok           08:30 - 12:30

 

EUrópska Pohoda 2012

altOd 5. do 7. júla 2012 sa opäť otvoria brány najväčšieho slovenského letného festivalu Pohoda. My na ňom znova nebudeme chýbať!               

Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku je už po štvrtýkrát partnerom festivalu Pohoda. Tak ako po minulé roky prinášame biele cirkusové šapitó – EUrópa stage.  Návštevníci sa môžu tešiť na koncerty populárnych hudobných skupín, divadelné a filmové predstavenia a na zaujímavé debaty.

Počas piatku a soboty organizujeme v EUrópa stage štyri špeciálne Café Európa diskusie s naozaj zaujímavými hosťami (viac info v priloženom súbore).

Samozrejme pred EUrópa stage nebude chýbať Európske informačné centrum. Návštevníci tu nájdu množstvo informácií o fungovaní EÚ či jazykovej rozmanitosti.

Viac informácií (na stiahnutie) alebo na http://ec.europa.eu/slovensko/news/pohoda_festival_2012_sk.htm

 

 

Správy z EÚ: Kampaň EÚ presviedča, že veda a inovácia „je dievčenská záležitosť“

altEurópska únia bude potrebovať do roku 2020 milión ďalších výskumných pracovníkov. Európska komisia preto odštartovala kampaň s cieľom zvýšiť záujem dievčat o vedu a povzbudiť ďalšie ženy, aby si vybrali povolanie výskumnej pracovníčky. Ženy tvoria viac než polovinu všetkých študentov v EÚ a pripadá na ne 45 % všetkých doktorátov (PhD), no pre kariéru výskumníčky sa ich rozhoduje len jedna tretina. Mladí ľudia sa rozhodujú o svojom budúcom povolaní vo veku 13 až 17 rokov. Kampaň sa pokúsi odstrániť stereotypy pri vnímaní vedy a ukázať mladým dievčatám a ženám, že veda je zábavná a že sa v nej skrývajú veľké príležitosti. Upozorní na zastarané názory na vedeckú kariéru a ukáže, ako sú súčasné výskumné postupy prepojené s potrebami spoločnosti. Výskum a inovácie sú kľúčom k hľadaniu konkrétnych riešení spoločných problémov, ako je potravinová a energetická bezpečnosť, životné prostredie a zmena klímy alebo lepšia zdravotná starostlivosť. Renomované vedecké pracovníčky budú predstavené ako vzory v médiách a na osobitných podujatiach a pracovných seminároch.

Tlačová správa na stiahnutie (doc)

 

Správy z EÚ: Využitie obrovského potenciálu základných podporných technológií pre tvorbu pracovných miest

altEurópska komisia vyzvala Európu, aby vyvinula úsilie v záujme podpory základných podporných technológií (KET). Podľa prognóz by celosvetový trh s KET, ktoré zahŕňajú mikroelektroniku a nanoelektroniku, pokrokové materiály, priemyselnú biotechnológiu, fotoniku, nanotechnológiu a pokrokové výrobné systémy, mal v období rokov 2008 až 2015 zaznamenať nárast zo 646 miliárd EUR na viac ako 1 bilión EUR, čo predstavuje nárast o viac ako 54 %, resp. viac ako 8 % HDP EÚ. Rovnako sa očakáva rýchly nárast pracovných príležitostí. Len v odvetviach nanotechnológie sa očakáva, že počet pracovných miest v EÚ vzrastie z 160 000 v roku 2008 na približne 400 000 v roku 2015. Európska komisia predstavila svoju stratégiu na posilnenie priemyselnej výroby produktov založených na KET, ktorej cieľom je udržať krok s najväčšími medzinárodnými konkurentmi EÚ, obnoviť rast v Európe a vytvárať pracovné miesta v priemyselných odvetviach a zároveň riešiť naliehavé spoločenské výzvy súčasnosti. Európa je v skutočnosti celosvetovým lídrom vo výskume a vývoji KET a pripadá na ňu viac než 30 % žiadostí o patent podaných na celom svete.

Tlačová správa na stiahnutie (doc)

 

Správy z EÚ: Jazykové znalosti

alt

Prinášame výsledky prieskumu Eurobarometer, ktorý sa špeciálne zameral na úroveň znalosti jazykov občanov EÚ. Prieskum sa konal vo všetkých 27 členských štátoch a respondenti pochádzali z rôznych sociálnych a demografických skupín.

Takmer  9 z 10 obyvateľov EÚ je presvedčených, že schopnosť hovoriť cudzím jazykom je veľmi užitočná a 98 % tvrdí, že ovládanie cudzích jazykov je pre budúcnosť ich detí prínosom.

Z tohto prieskumu však vyplýva, že pokiaľ ide o používanie cudzích jazykov v praxi, je veľký rozdiel medzi snahou a skutočnosťou: testy u žiakov v dospievajúcom veku v 14 európskych krajinách ukázali, že len 42 % žiakov dobre ovláda svoj prvý cudzí jazyk a iba 25 % ovláda svoj druhý cudzí jazyk. 

Medzi krajiny s najväčším rastom podielu respondentov, ktorí tvrdia, že dokážu hovoriť minimálne jedným cudzím jazykom na konverzačnej úrovni, patria Rakúsko, Fínsko a Írsko.

Čítať celý článok...

 

Júnová diskusia "Európa: čas šetrenia alebo rastu?" v Banskej Bystrici

alt

Piate diskusné podujatie v roku 2012 pod názvom Café Európa sa v Banskej Bystrici konalo 11. júna 2012 v Klube 77 (Horná 54).

Téma: " Európa: čas šetrenia alebo rastu?"

Hlavní účastníci diskusie: Michal Havran (publicista, zakladateľ a šéfredaktor portálu Jetotak.sk), Juraj Karpiš (predseda a analytik Inštitútu ekonomických a sociálnych štúdii – INESS. Celú diskusiu moderoval Braňo Dobšinský

 Foto z diskusie môžete nájsť na http://cafeeuropa.sk/fotogaleria/2012-06-bb.htm

 

Správy z EÚ: Bude vaše mesto Európskym hlavným zeleným mestom na rok 2015?

altKomisia vyhlásila súťaž v snahe nájsť mesto, ktoré získa titul Európske hlavné zelené mesto na rok 2015. Ocenením Európske hlavné zelené mesto sa uznávajú mestá, ktoré sú príkladom ekologického mestského prostredia a môžu slúžiť ako vzor a inšpirovať iné mestá. Výročné ocenenie má prispieť k tomu, aby sa európske mestá stali príťažlivejšími a zdravými mestami – „vhodnými pre život“. Tri hlavné ciele ocenenia sú, oceniť mestá, ktoré dosahujú dobré výsledky pri plnení ambicióznych cieľov v oblasti životného prostredia, motivovať mestá, aby sa zaviazali plniť ambiciózne ciele budúceho zlepšovania životného prostredia a udržateľného rozvoja, ako aj byť vzorom a inšpiráciou pre iné mestá a podporovať uplatňovanie najlepších postupov a skúseností vo všetkých ostatných mestách Európy.

Tlačová správa na stiahnutie (doc)

 

Súťaž Eurodesk foto moment - zmena e-mailovej adresy

altEurodesk Slovensko rozbieha fotografickú súťaž „Eurodesk foto moment“, ktorej cieľom je zvýšiť povedomie mladých ľudí o prítomnosti našich spolupracujúcich subjektov v ich regióne/meste. Mladí ľudia môžu vyhrať zaujímavé ceny.

Do súťaže, sa môže zapojiť každý vo veku 15 – 30 rokov, kto v stanovenom termíne pošle fotku/ obraz spĺňajúcu podmienky súťaže.

POZOR ZMENA E-MAILOVEJ ADRESY - Pošli e-mail, ktorý bude obsahovať súťažnú fotografiu, priezvisko, meno a telefónne číslo na Táto adresa je chránená pred robotmi nevyžiadanej pošty. Ak ju chcete vidieť, musíte mať povolený JavaScript.

Uzávierka prihlášok fotografií do súťaže: štvrtok 21. jún 2012 o 23:59:59

Vyhlásenie víťazov: pondelok 25. jún 2012

 

Súťaž Generácia 1992

altDávame Vám do pozornosti Súťaž GENERÁCIA 1992.

V rámci podujatí pri príležitosti 20. výročia jednotného trhu a najmä týždňa jednotného trhu uskutočňuje GR pre vnútorný trh súťaž určenú dvadsaťročným mladým ľuďom s názvom „Generácia 1992“, ktorá bude prebiehať od apríla do septembra 2012. Cieľom súťaže je okrem vytvárania povedomia o jednotnom európskom trhu medzi mladými Európanmi podnietiť úvahy a diskusiu o úlohe jednotného trhu v každodennom živote mladých ľudí. 

Základné informácie (na stiahnutie v pdf formáte)

Bližšie inormácie nájdete aj na http://www.generation1992.eu/en/content/press_room - vpravo hore výber jazyka (slovenčina).

 
Viac článkov...
Partneri

    

Vyhľadávanie
Aktuálne projekty

 

„Vzdelávanie vo vidieckom cestovnom ruchu“

E-learningové vzdelávanie