Európske roky 

Lepsia ochrana sukromia online

altLepšia ochrana súkromia aj online - bude platiť aj pre Facebook a Gmail, jednoduchšie pravidlá pre cookies
Stále viac Európanov komunikuje elektronicky. Až 74% na dennej alebo takmer dennej báze používa mobil na telefonovanie a písanie správ, 60% Európanov denne využíva internet, 46% posiela a odosiela emaily. Aj na tento trend reagujú najnovšie návrhy Európskej komisie lepšou ochranou online, zjednodušením pravidiel pre cookies, prísnejšou ochranou pred spamom, či napríklad väčšou transparentnosťou v rámci reklamných hovorov. Medzi najdôležitejšie návrhy, ktoré EK zverejnila v utorok 10. januára 2017, patria:
Ochrana súkromia aj online - 92% Európanov považuje za dôležité, aby ich emaily a online správy zostali dôverné. Súčasná smernica o súkromí v elektronických komunikáciách sa vzťahuje len na tradičných telekomunikačných operátorov. Odteraz budú pravidlá ochrany súkromia platiť aj pre nové služby elektronickej komunikácie, ako sú WhatsApp, Facebook Messenger, Skype, Gmail, iMessage alebo Viber.
Metaúdaje sú tiež súkromného charakteru - súkromie bude garantované v prípade obsahu, ale aj metaúdajov získaných v rámci elektronickej komunikácie (napr. čas a miesto hovoru). Obe v sebe majú zložky rýdzo súkromného charakteru, ktoré budú musieť byť podľa navrhovaných pravidiel anonymizované alebo vymazané, pokiaľ používatelia nesúhlasili s ich využitím a nejde o údaje potrebné napríklad k fakturácii.
Jednoduchšie pravidlá pre cookies - nové pravidlá umožnia používateľom lepšiu kontrolu ich nastavení tým, že v prípade rizika ohrozenia súkromia budú môcť jednoduchým spôsobom prijať alebo odmietnuť permanentné súbory „cookies" a iné identifikátory.
Menej spamov, transparentnosť pre reklamné hovory - 59% Európanov by ocenilo špeciálnu predvoľbu pre reklamné hovory. Návrh zakazuje akúkoľvek formu nevyžiadanej elektronickej komunikácie napr. v podobe emailu, SMS správy a vo všeobecnosti aj v podobe telefonického hovoru, ak používatelia nesúhlasili s ich prijímaním. Členské štáty môžu využiť možnosť, ktorá dáva spotrebiteľom právo odmietnuť prijímanie hlasových reklamných hovorov napr. zaradením svojho čísla do zoznamu neželaných volaných. Pri reklamných hovoroch bude povinné zobrazenie čísla volajúceho alebo použitie osobitnej predvoľby, ktorá upozorní na reklamný hovor.


Viac informácií:

 
Partneri

    

Vyhľadávanie
Aktuálne projekty

 

„Vzdelávanie vo vidieckom cestovnom ruchu“

E-learningové vzdelávanie